බල්ලන් මරා හෝ සල්ලි සෙවීය යුතුය, නැති නම් බල්ලෙක් ලෙස මිය යා යුතුය. - මා දුටු ධනවාදය.

Saturday, July 28, 2012

උදේ හවස පන්සිල් ගන්න රටේ...

                              
                      "ටිකෙන් ටික සෙනග පාදමින් සිටි අන්ධ මිනිසා උත්සහ කලේ තමන්ගේ හඬ අවදි කිරීමට සුදුසු තැනක් සොයා ගැනීමටය. ඔහුගේ හඬත් සමග බසයේ සිටි අනෙක් මිනිසුන්ගේ අවධානය ඔහුට යොමු වුයේ ඇතැමුන්ගේ විවේචනයත් සමගිනි. මිනිසා අතේ තිබු රබාන වාදනය කරමින් ගායනය ඇරඹුවේය. ඔහුගේ ගීතය ඇතැමෙකුට වදයක් ද, තවකෙකුට ගයනයක්ද, තවත් පිරිසකට මෙම අවස්ථාව සුපුරුදු සිදුවීමක් විය. ඔහුගේ ගීතය අවසාන කරන්න ඉඩක් ලැබුනේ නැත, එක වරම බසයට නැගගත් තවත් මිනිසෙකු අන්ධ මිනිසා ඇදගෙන බසයෙන් එලියට ගියේය. පසුව අන්ධ මිනිසාට වේගවත් පහර කිහිපයක් එල්ල විය. දෑස නොපෙනුණු මේ කෙසඟ මිනිසා පහර කාගෙන විසිවී ගිය අතර ඔහුගේ අතේ තිබු රබානද විසිවී ගියේය. පහර දෙන අතරම තම පහරදීම සාධාරණය කල මිනිසා පැවසුයේ,

"මු හැමදාම බොනවා, මම ඇස් දෙකෙන්ම දැක්ක."

                             අන්ධ මිනිසා ගුටි කෑමට හේතු වුයේ ඔහුගේ මත්පැන් පානයයි. මෙම සිදුවීම මවිතයෙන් බලා සිටි පිරිස ඔහුගේ කතාව අසා අන්ධ මිනිසාට බැන වදින්නට විය. ඔවුන් ඉදිරියේ පහර කන්නේ ආබාදිතයෙකු බව ඔවුන්ට අමතක වී ගිය සේය. අවසානයේ පැමිණි බස් නැවතුම්පල නිලධාරියෙකු ගේ මැදිහත් වීමෙන් අනතුරුව සිද්ධිය සමතයකට පත් විය."

මෙම සිදුවෙම බස් නැවතූම්පලක මෑතකදී සිදු වූ සිද්ධියකි.

                                මෙවැනි ආකාරයෙන් මිනිසුන්ට පහර දීම හා අවට සිටින මිනිසුන් එම පහර දීම අනුමත කිරීම බුදුන් සරණ ගිය මිනිසුන් වැඩි ප්‍රමාණයක් සිටින රටක, පොතේ හැටියට ගතහොත් කිසිසේත්ම සිදු නොවිය හැකි දෙයකි. නමුත් කුමන හෝ ආකාරයකට එය සිදුවී තිබේ. මිනිසෙකුට අනුකම්පාව අවශ්‍යම මොහොතක ඒ වෙනුවට වයිරය ලැබීම තේරුම් ගැනීමට අපහසු ගැටලුවකි. යාචකයෙකු නම් සිටිය යුතු විදියක්, ආකාරයක් ඇත. මුළු ජීවිත කාලයම දුක විඳිය යුතුය. වහරිලි ඇඳිය යුතුය. කවදාවත් හොඳ නොවන තුවාල තිබිය යුතුය. අත පය හොඳට තිබේ නම් බැනුම් අසන ප්‍රමාණය වැඩිය. සුරාව, ගැහැණිය අකැපය. එය සමස්තය සිතන හැටිය, මෙම රාමුවෙන් පිට යන යාචකයාට සිදු වන්නේ ගුටි කෑමට බව ඉහත සිදුවීමෙන් පැහැදිලිවේ. එනම් යාචකයා ජීවත් විය යුත්තේ වෙනත් පිරිසකට වුවමනා එපාකම් වලට ගැලපෙන ආකාරයකටය, හැකි මිනිසා සිතන්නේ නොහැකි මිනිසාට ජීවත්වීම හැර වෙනත් කිසිම අරමුණක් නොතිබිය යුතුයි යන්නය. තවද යාචකයාගේ දරුවන්ට පවා සුව පහසු ජීවිතයක් අකැපය.
                         සමහර විට ඉහත සිදුවීමේ පහර දෙනු ලැබූ මිනිසා අන්ධ මිනිසාට කිසිම දවසක ආධාරයක් නොකල කෙනෙකු විය හැක. බහුතරයක් යාචකයන් මෙවැනි සිදු වීම් වලින් ගුටි කන්නේද බැනුම් අසන්නේද ඔවුන්ට කවදාවත් ආධාර නොකල මිනිසුන්ගෙනි. මෙවැනි මිනිසුන් අතමන්ට යාචකයා ගැන නැගෙන අනුකම්පාව තමන්ටම වදයක් වන විට එය නැති කරගැනීම සඳහා යාචකයා බොරුකාරයෙකු යයි සිතමින් කියමින් තමාවම රවටා ගනියි. වෙනත් මිනිසුන් තමන්ව ලොබයෙකු ලෙස දකීවි යන බයටද සමහරුන් යාචකයන්ව විවේචනය කරයි. කෙසේ වෙතත් ආධාර කිරීම හෝ නොකිරීමේ අයිතිය ආධාර කල හැකි මිනිසා සතුය. නමුත් හේතුවක් නැතිව මිනිසුන් විවේචනය කිරීමේ හෝ පහර දීමේ අයිතිය කිසිවෙකුට නැත.
                    අපේ වගේ හොඳ ආගමක් ජාතියක් මේ ලෝකේ කොහෙවත් නැහැ එහෙම තමයි මිනිස්සු කියන්නේ එත් වෙන සිදු වීම් එක්ක බැලුවහම පෙන්නේ ගොඩක් දෙනෙක් හදන්නේ තවත් කෙනෙක් පීඩාවට පත් කරලා සතුටු වෙන්න. මිනිස්සු මරණ ඒවා අතුරුදහන් වෙන ඒවා සාධාරණය කරන්න ගොඩක් දෙනෙක් ඉන්නේ ඒ හින්ද අවනීතිය රජකරන සමාජයකට මිනිස්සු විරුද්ධ වෙලා නැහැ. උතුරේ මිනිස්සු මැරෙද්දි දකුණේ මිනිස්සු කිරිබත් කෑවේ බඩගින්නට නම් නෙවෙයි...

No comments:

Post a Comment

Post a Comment